onsdag den 5. marts 2014

Choral Festival

I fredags havde vi endnu en snow day, da temperaturen lå på -33 grader om morgenen og windchill (hvordan det føles) på -41 grader... Det blev dog lidt varmere senere på dagen, omkring de -20 (hurra??).

Jeg husker ikke, om jeg har fortalt dette, men i anden time efter spansk, har jeg kor (det er en class præcis ligesom, hvis jeg havde matematik, engelsk etc). Jeg skiftede fra Algebra til Planet Earth til Kor. Jeg indrømmer gerne, at jeg i starten ikke var særlig begejstret over at skulle være med i et kor, men nu er jeg egentlig utrolig glad for det - har lært en hel del om noder, sight reading osv. + jeg har det rigtig sjovt med de andre :)

Men tilbage til overskriften! 14.45 fredag mødtes vi alle på skolen, hvorefter vi kørte til Standish-Sterling High School. Her var en hel del andre kor. Alle kor skulle optræde foran professionelle dommere, som herefter skulle bedømmer dem. De hører og ser ting, som vi andre slet ikke tænker over - altså sådan helt seriøst. Det er ikke bare, om det lyder godt.
Vores kor fik en score der hed superior, hvilket er det højeste man overhovedet kan få og vores korlærer var seriøst glad haha. Der var kun ét kor udover os, der fik det, og der var altså mange kor!
Vi er ret heldige med vores korlærer, Mrs. Rau. Hun har taget sangtimer over alt i USA siden hun var 20 år, og hun er nu i midt-halvtredserne. Hun kan både synge alto og soprano - helt vildt lavt og dybt og utrolig (!) højt og lyst.

Da vi var færdig med vores sange og sight reading, spiste vi, og herefter skulle vi høre nogle af de andre kor. Bagefter havde vi et par timer, hvor vi egentlig kunne gøre, hvad vi ville.
I hvert fald fik alle i vores kor medaljer pga. vi fik superior, og Mrs. Rau købte donuts til os alle mandag (det er jo USA ha)
Jeg tog dog ingen donut, men spiste mine medbragte svesker! Det synes de andre var lidt sjovt, men svesker er altså skide lækre og mega sunde hæhæh

Har fået tilsendt to billeder fra Mrs. Rau, som er taget med kamera. Resten er taget med iPhone.


Koret. Lige på dette billede er det uden drengene, de var dog med og sang også sammen med os. Jeg står på bagerste række, nummer to fra højre og ser ret brun ud i forhold til de meget hvide Michigan mennesker haha.
Fra venstre: Courtney, Saralie, Tori, Kate og jeg (Angela i baggrunden). Jeg ser ikke særlig glad ud her hæhæ

Her sang vi. Det er ikke os, der synger på dette billede - men ville bare lige vise stedet.
Dommerne sidder forneden i billedet.
Hannah og jeg. Elsker hende seriøst haha
Jourdan, jeg og Hannah + meget tilfældig gut i baggrunden

Hannah, jeg og Athena

Tori og jeg

Hannah tog mig bare lige lidt for nemt op på hendes skuldre, hun er stærk jo!

Random billede af fransk fletning Hannah lavede på mig
Kate og jeg. Ja far, jeg laver stadig mærkelige grimasser, og jeg ved, at du glæder dig til at se dem igen! Bild mig ikke andet ind!! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar