tirsdag den 3. september 2013

Opdatering

Nå. Tænkte at der var tid til en opdatering - ved ikke engang hvor jeg skal starte...

Så den 28. august, kl.11.00 skulle jeg mødes i lufthavnen med de andre udvekslingsstudenter, hvorefter vi sagde farvel til vores familier og stod på flyet til London. I London ventede vi halvanden times tid, tror jeg, og fandt de andre Explorius udveksslingsstudenter fra Norge, Sverige og Finland. Derefter skulle vi flyve i 8 timer fra London til JFK lufthavn i New York. Jeg sad sammen med Monica og Emma og hold nu op vi havde det sjovt! Kl.5.00 dansk tid var vi på hotellet (altså 23.00 amerikansk tid)

De næste to dage gik med guided tours fra 8-13 og shopping fra 13-18. Vi så alt lige fra Central Park, Fifth Avenue, Manhattan, Soho, Chinatown, Brooklyn - og listen fortsætter.Men det var i hvert fald to super fede dage med virkelig søde mennesker.

D. 31. august skulle alle afsted til deres værtsfamilier og jeg var med den første afgang og måtte derfor op 2.30 - midt om natten.. Mange af de andre skulle flyve sammen, mens jeg skulle flyve alene - ventetiden var kun  liiiidt kedelig...
Jeg fløj fra JFK til Washington Dulles 6.00, fra Washington til Chicago 9.12 og fra Chicago to Saginaw i Michigan 12.52. Lufthavnene i Washington og Chicago var begge KÆMPE men den i Saginaw var virkelig lille. Så jeg landede 14.54 og var SÅ nervøs for at møde min værtsfamilie men dér var de med et skilt, hvor der stod "Welcome Stine!" Det var kun min hostmom og hostsister fordi faren var i den anden ende af Michigan for at besøge sine forældre.

Efter lufthavnen tog vi i et KÆMPE supermarked og derefter på min værtsfamilie yndlingsrestaurant. Dernæst gik turen til lille Lupton, hvor de bor. Deres hus er SÅ hyggeligt!
De har to etager men vi er for det meste på den øverste, vi er næsten kun nedenunder, når vi er på mit, kate's room eller på badeværelset. Og de har den hyggeligste altan udover deres egen sø - måske vil der komme nogle billeder af det på et tidspunkt. :)) Og uh! Min seng er dobbelt så stor, som den der hjemme! Den er kæmpe!

Dagen efter om eftermiddagen kom Mike hjem, som faren hedder.

Og nu til hvordan de er, og hvordan jeg har det: de er SÅ søde, altså virkelig! Jeg føler mig allerede så hjemme og som en del af deres familie. Vi griner rigtig meget sammen og jeg har det bare også rigtig godt sammen med min værtssøster Kate! Vi har indtil videre hver aften været på enten hendes eller mit værelse og snakket, kigget på computer sammen og bare generelt hygget - jeg kunne virkelig ikke ønske mig en bedre værtsfamilie, der er intet jeg ville lave om. Her i dag skrev min værtsmor på sin facebook profil "Love our new daughter :) She is the perfect fit for our family!" ÅÅÅÅRH <3

Jeg hat tænkt mig at sætte nogen billeder ind en anden dag, for har virkelig ikke tid nu, har første skoledag i morgen!!! Og alt det her tekst har jeg skrevet over flere dage - har virkelig travl, vi laver noget hele tiden! I går var det også bare meningen, at vi skulle blive hjemme og lave ingenting, men det endte op med, at vi kørte alle mulige steder hen som Walmart, skolen, Tamaras arbejde.

Men ses!
Spiller kort med Emma og Monica på flyet fra London til JFK

Ingen kommentarer:

Send en kommentar