onsdag den 9. april 2014

Hawaii: Day 3

Jeg er lige en dag eller to bagud, men i mandags startede vi ud med, at køre til the Capital Building og the Iolani Palace. Her hørte vi lidt om Hawaiis historie. Alle pigerne fik taget billeder foran statuen af Queen Lili Uokalani og alle drengene foran statuen af kongen.

Forresten så bommede jeg lidt i sidste indlæg, hvor jeg sagde at der kun var udvekslingsstudenter fra Norge, Sverige, Danmark, Brasilen, Tyskland, Spanien, Østrig, Schweitz og Slovakiet - der er nemlig også få fra Italien, Mexico, Kina, Syd Korea, Finland, Polen, Frankrig.








Herefter kørte vi til the Dole Plantation. Næsten alle købte deres pineapple whip, som er uden tilsat sukker og helt vildt lækker! En del købte også et lille læder armbånd, med deres navn oversat til hawaiiansk - inklusiv mig selv!



Jeg er i midten - Kakine ;)







Herefter kørte vi til en lille by ved navn Haleiwa, hvor vi havde tid til at kigge i butikker og spise frokost. Jeg og otte andre piger spiste på sushibar, hvilket var SÅ lækkert.









Da vi alle mødtes igen, kørte vi forbi en del forskellige strande for så til sidst at stoppe ved Bonzai Beach.












Efter et kort stop her kørte vi mod the Polynesian Cultural Center, hvilket lyder ret tørt, hvis man dømmer ud fra navnet. Det var det dog på ingen måde - det var vildt cool! Det hele foregik udenfor og vi så et par shows og lærte om de forskellige kulturer på en fed måde.
Til det første show vi så, blev der taget frivillige op på scenen og Andre fra Brasilien var en af dem - jeg har aldrig nogensinde grint så meget, det var så sjovt!
Vi spiste aftensmad her, og efter så vi en forestilling kaldet HA - The breath of life, som var så flot!








Andre fra Brasilien er i den røde trøje. Så var der ellers en fra Texas og en fra Japan.












Da vi engang var færdige her, havde vi halvanden times køretur hjem, og alle var så trætte. Maren fra Norge endte med at falde i søvn på min skulder og jeg på hendes hoved haha.

Jeg havde endnu en helt fantastisk dag sammen med fantastiske mennesker fra over hele verdenen. Jeg kan slet ikke beskrive, hvor meget jeg elsker at være her. Jeg er så taknemlig for at have fået så gode venner så hurtigt og for at opleve så meget. Jeg og tre andre piger, som jeg snakker helt specielt godt med, har snakket om at mødes, når vi engang er hjemme i vores egne lande igen - her snakker vi Norge, Tyskland, Schweitz og så selvfølgelig mig fra Danmark.

Jeg elsker alt ved det her og tanken om, at det slutter om et par dage er så forfærdelig... :(
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar