mandag den 7. april 2014

Hawaii: Day 1 + 2

Jeg ankom lørdag aften 17.30 lokal tid i Honolulu International Airport efter 17 times rejse.
Herefter blev jeg og de andre udvekslingsstudenter, som ankom på samme tid, kørt til hotellet Pacific Beach Hotel. Vi var en af de sidste grupper, så langt de fleste var allerede der.
Allerede dén aften fik jeg snakket med så mange nye mennesker fra forskellige lande, og det er bare så fedt!
Det er så nemt at snakke med nye mennesker her, da alle er udvekslingsstudenter og rigtig åbne :)

Der er udvekslingsstudenter fra Norge, Sverige, Danmark, Brasilien, Tyskland, Spanien, Østrig og Slovakiet.
Vi fik alle tildelt et værelse og skal dele med tre andre. Jeg bor på værelse med Trude fra Norge, Vivien fra Brasilien og Erica som også er fra Brasilien.

Da vi gik i seng om aftenen havde jeg været vågen non-stop i 26 timer haha (Der er forresten 12 timers tidsforskel mellem Hawaii og DK)

I dag, søndag, spiste vi morgenmad på hotellet, hvorefter vi gik 15-20 minutter til en strand.






På stranden kunne vi slappe af og bade indtil vi skulle på Catamaran tour og surfe!
Vi er delt ind i fire farvegrupper, så vi ikke alle sammen surfer på samme tid og er 102 udvekslingsstudenter på én båd på samme tid.



Her er vores lille "lejr"


Skønneste Delia fra Schweitz 



Alexandra (Sverige) og Amalie (Danmark)

Lena fra Tyskland


Jessica (Sverige), Trude (Norge), mig og Simona (Slovakiet)


Klokken 11 skulle grøn (min gruppe) og blå gruppe på Catamaran tour. Vi så en havskildpadde og en hval!!





Hanna (Finland), Julia (Spanien), mig og Simona (Slovakiet)

Vandet var så sindsygt blåt!

Laver lige "hang loose" tegnet hæhæ

Trude (Norge), Sophie (Tyskland), Simona (Slovakiet), Melanie (Tyskland), mig, Luis (Spanien) og Paul (Tyskland) 

Samme mennesker som på overstående billede + Felix (Tyskland) og Beatrice (Brasilien)

Mig, Simona (Slovakiet) og Sophie (Tyskland)
Mine roommates og jeg 


Hval!!!

Og hval igen!



Melanie (Tyskland), Felix (Tyskland), mig, Sophie (Tyskland) og Annette (Tyskland) - okay ja, tyskere hele bundtet

Der var musik på båden, så vi havde en lille fest haha

Hæhæhæhæhæ

Andreas (Danmark) og Felix (Tyskland)
 Så var der også tid til at hoppe i vandet!


Jeg, til venstre, og Sunniva (fra Norge) skal lige til at hoppe

Oliver (Norge) på surfbræt mens vi var på båden

Da vi kom tilbage fra the Catamaran tour havde vi et par timer inden vi skulle videre til næste aktivitet, som for mit vedkommende var surfing. Jeg og fem andre begav os ud for at finde frokost. Jeg købte en Yogurt Parfait, hvilket jeg fortrød rimelig meget, da de andre bagefter fandt et sushi sted og jeg var mæt. MEN jeg skal have noget sushi inden jeg forlader Hawaii ;)



Oliver (Norge) på tha sushi placeeee

Annette (Tyskland), Alex (Sverige), Simona (Slovakiet) og Melanie (Tyskland)


Herefter surfede vi, hvilket var det FEDESTE. Der var surfer dudes som lærte os hvordan og hvorledes, og så padlede vi ellers et godt stykke ud i vandet (er du gal, det er hårdt for armene). Herefter ville de vente på en god bølge og skubbe dig afsted, hvorefter du så skulle padle hurtigt med armene og rejse dig op endnu hurtigere. Jeg kom op at stå og surfe en del gange, og det var så sjovt!
Der var en professionel fotograf som tog billeder af os, når vi surfede, og vi kan købe en CD rom med 50-60 billeder af os selv, der surfer for $20 - det skal jeg helt sikkert investere i!
Billeder fra surfing vil komme op, når vi engang har modtaget dem dem om et par dage.


Da vi kom hjem fra stranden, tog jeg i hot tub med nogle af de andre udvekslingsstudenter, og herefter skulle vi spise aftensmad. Vi spiste på en restaurant med alt den salat og pizza, du kunne spise. Holdt mig dog bare til salaten, da amerikansk pizza pretty much bare er brød med sindssygt meget ost haha.
Efter aftensmaden kunne vi gøre hvad vi ville indtil 10, hvor vi skulle mødes på hotellet.
Jeg og et par andre piger kigge lidt på tøj, og så købte vi ellers frozen yogurt, som jeg jo prøvede første gang i Florida og ELSKEDE!


Delia (Schweitz), Katie (Tyskland), mig, Lena (Tyskland), Maren (Norge), Annette (Tyskland) og Stine (Norge)

I dag har været sådan en fantastisk dag. Jeg elsker alt her og menneskerne!
Har allerede fået så mange nye venner, og det føles som om, vi har kendt hinanden i meget længere tid end en dag! Glæder mig så meget til de næste par dage!!!

Nogle af de af udvekslingsstudenter har også billeder, hvor jeg er på, som jeg vil prøve at få fat i! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar